wtorek, 23 września 2014

Początek

Od dłuższego czasu w mojej głowie kiełkują pomysły na warsztaty książkowe dla młodszych dzieci (do 6 lat). Mam hopla na punkcie książek dla dzieci i kupuję je kompulsywnie. Oficjalnie kupuję je dla dzieci (Miki 9, Zosia 6 i Ula 2 lata), czasem jednak bardziej dla siebie. Inspiracją do tych pomysłów były fantastyczne programy zachęcające dzieci i ich rodziny do wspólnego czytania, w których uczestniczyliśmy z Mikołajem podczas naszej irlandzkiej przygody*.

  • Sharing Stories. Dzięki Hellen Sherry z St. Patrick's Boys National School (Ringsend, Dublin) mogłam uczestniczyć w warsztatach dla dzieci z Senior Infants. Podczas nich używaliśmy tzw. Story Sacks, takich książkoworów. O nich więcej później. Zajęcia prowadzili przeszkoleni rodzice (w tym ja:)). Podstawą była książka, do tego kilka dodatkowych aktracji wokół jej treści. To główna moja inspiracja.
  • Zoom Ahead With Books. To program wdrażany w tejże podstawówce we współpracy z National College of Ireland w ramach Early Learning Initiative. Co tydzień dziecko dostawało do domu do przeczytania wraz i innym domownikiem (tzw. "Book Buddy") książkę, a następnie wspólnie wykonywali rysunki w specjalnym zeszycie. Z każdej edycji na pamiątkę otrzymywało się oprawiony w ramki podwójny obrazek dot. jednej z książek.

W tym roku zamierzam wystartować z takimi warsztatami w Domu Kultury LWSM "Morena". Pierwsze, już w tą sobotę, w ramach Trzecih Urodzin Klubu Mam Gdańsk Morena.


Spisywanie pomysłów i ich realizacji na bloga rozważałam też od jakiegoś czasu. Wczoraj przeczytałam o projekcie blogowym "Przygody z książką" i pomyślałam, że to coś dla mnie i że to jest ten moment, żeby zacząć. 
Trzymajcie kciuki!

*W grudniu 2008 wyjechaliśmy do Dublina. Miki miał 3,5 roku, Zosia 6 miesięcy. Do Polski wróciliśmy w lipcu 2010.

2 komentarze:

  1. To musiały być wspaniałe warsztaty! Czekam na relację z Twoich :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spotykamy się w książkowych klimatach i przygodach z książką :)
    Trzymam kciuki za rozkwitanie bloga! pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń